EMME KÄSITTELE PUUTTEELLISIA ASIAKASPALAUTUKSIA. VÄÄRISTÄ ASIAKASPALAUTUKSISTA PERIMME POSTITUS- JA KÄSITTELYKULUT.
Voimassa 29.3.2015 alkaen | Päivitetty 15.11.2020
Tiesithän, että sinulla on aina 14 päivää aikaa päättää, onko tuote sinulle sopiva. Tänä aikana sinulla on täysi oikeus perua ostos ja saada rahat takaisin, edellyttäen, että tuotelaput ovat paikoillaan ja tuote on käyttämätön. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille nimenne, maantieteellinen osoitteenne, ja, mikäli saatavilla puhelinnumeronne ja sähköpostiosoitteenne sekä IBAN-tilinumerosi päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte täyttää peruuttamislomakkeen myös verkkosivuillamme osoitteessa oioibrazil.fi/peruuttamislomake. Jos käytätte tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme teille sähköpostitse peruuttamisilmoituksen saapumisesta.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruttamisajan päättymistä (14 päivää).
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Vastaamme tavaroiden palauttumiskustannuksista silloin kun palautuksesta on ilmoitettu 14 päivän sisällä, ja olette saaneet meiltä tiedot palautuksen suorittamiseksi meidän kustannuksella. Ilmainen asiakaspalautus koskee vain Suomesta palautettuja lähetyksiä. Mikäli maksat palautuvan lähetyksen postikulut itse, emme korvaa näitä kuluja, koska tarjoamme asiakkaillemme maksuttoman palautusvaihtoehdon.
Ilmainen palautus ei koske alennettuja tuotteita tai alennuskoodilla ostettuja tuotteita. Niiden palautuskustannuksista vastaa asiakas.
Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Oi! Oi! Brazil (oioibrazil.fi) myy uusia vaatteita, joten yhdenkin käytön jälkeen vaate on meille arvoton, joten käytettyjä vaatteita emme korvaa palautuksesta huolimatta.
Palauttaminen postin kautta
Mikäli palautuksesi on ilmaisen palautuksen piirissä niin lähetämme sinulle Postin Helposti-koodin palautusta varten. Voit tiedustella koodia tilauksen peruuttamisilmoituksen yhteydessä.
Tilauksesta puuttuvat tai väärin toimitetut tuotteet
Jos tilauksesta puuttuu tuote, varmista kuitista että tuotetta ei ole merkitty toimitettavaksi jälkitoimituksena. Jos mainintaa ei ole niin ota meihin yhteys sähköpostitse asiakaspalvelu@oioibrazil.fi. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Toimi samoin myös silloin jos olet saanut väärän tuotteen.
Viallinen tuote
Mikäli saamasi tuote on viallinen niin ota meihin yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@oioibrazil.fi. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Saat ohjeet viallisen tuotteen vaihtamisesta ehjään.
Palautettava / vaihdettava tuote
Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin missä sen sait ja tuotelaput ovat paikoillaan . Tuotetta saa sovittaa mutta tuotteessa ei saa näkyä käytön jälkiä eli tuotetta ei saa käyttää mikäli sen palauttaa. Asiakkaan toivomusten mukaisesti muunneltua tuotetta ei voi palauttaa.
Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana eli sitä on esimerkiksi käytetty, tuote on likaantunut tai tuote on pesty, emme hyväksy palautusta. Tuote on myyntikelvoton myös siinä tapauksessa, että siitä on irrotettu tuotelaput tai se palautetaan ilman mahdollista myyntipakkaustaan. Myyntikelvottomasta tuotteesta ei palauteta rahaa.
Tuotteen pakkaaminen
Palauta tuote mikäli mahdollista samassa paketissa tai kuoressa missä se tuli. Muutoin pakkaa tuote postitusta varten vähintään yhtä hyvin kuin miten se oli toimitettu. Älä käytä paketin tai kuoren sulkemiseen niittejä!
Palautukseen olisi hyvä laittaa viesti palautuksen syystä, tämä auttaa meitä kehittämään toimintaamme ja tuotetarjontaa. Liitä mukaan joko tavaroiden mukana saamasi kuitti tai kopio siitä. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Mikäli kuittia tai kopiota ei ole mahdollista lähettää palautuksen mukana on palautukseen liitettävässä viestissä käytävä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, IBAN-tilinumerosi, tilausnumero sekä tiedot palautettavista tuotteista.
Palautuksen lähettäminen
Vastaamme tavaroiden palauttumiskustannuksista silloin kun palautuksesta on ilmoitettu 14 päivän sisällä, ja hyväksymme palautuksen kustannukset meidän maksettavaksi. Ilmainen asiakaspalautus koskee vain Suomesta palautettuja lähetyksiä. Mikäli maksat palautuvan lähetyksen postikulut itse, emme korvaa näitä kuluja, koska tarjoamme asiakkaillemme maksuttoman palautusvaihtoehdon.
Mikäli palautat tilauksen omalla kustannuksellasi niin lähetä se osoitteeseen:
Oi! Oi! Brazil Oy
Katajataival 23
36200 Kangasala
Jätä lähetys postiin ja varmista että palautuksesta tulee tosite missä ilmenee lähetyksen seurantakoodi. Ilman seurantakoodia emme voi lähetyksen katoamistapauksissa hyvittää palautusta.
Rahojen palautus
Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Palautusta varten ilmoita palautuslähetyksen yhteydessä IBAN-tilinumerosi! Luottokorttimaksussa palautamme hyvitettävän summan takaisin maksussa käytetylle luottokortille.
Mikäli haluatte vaihtaa tuotteen toiseen, hyvitämme palautetun tuotteen hinnan uuden tilauksen loppusummasta.
Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan hyvitämme myös tilauksen toimituskulut. Mikäli tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista ei toimituskuluja hyvitetä.
Maksusuoritus palautetaan viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen saapumisesta.
Lahjakortilla maksettuja tuotteita ei hyvitetä rahana vaan uudella lahjakortilla verkkokauppaan.
Saat kuittauksen sähköpostiisi kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja palautus on käsittelyssä
Muuta
Kuluttaja-asiamiehen linjaus 13.6.2014 voimaan tulleeseen lakiin etämyynnistä.